Sunday 13 January 2013

jodoh pertemuan

jodoh pertemuan segalanya ketentuan Allah....
tiada siapa dapat menghalangnya...orang yang kawen pun leh bercerai..inikan couple or tunang...
tapi manusia kan...tak lari dari perasaan cinta..kalau dah cinta sangat2....laut dalam sanggup ku redah...kan ku petik bintang untukmu....hehehehehe
aku masih muda....Allah sentiasa bagi ujian dan dugaan...mula2 aku sedih...tapi bila aku pikir balik...Allah uji sbb Dia sayang aku..Dia nak ingatkan aku yg aku masih ada Dia di sisi...biar org tinggalkan kita...tapi Allah tak mungkin tinggalkan kita selagi kita tetap menjadi hamba Allah yang taat pada-Nya...


aku sentiasa bercakap pasal jodoh...sbb aku memang ada keinginan untuk ada keluarga sendiri...(gatal pulak noh) tapi berkahwin tu kan perkara mulia...cuma masalah aku adalah...pemilik tulang rusuk aku ni tak muncul2 lagi...entah bila laa jodoh aku akan sampai....

memilih? taklaa..aku tak penah pilih..kalau aku memilih, aku takkan pernah bertunang...tapi dia bukan jodoh aku...maka putus di tgh jalan...aku redha...tapi apa yang aku belajar dari pengalaman tu...kalau famili tak suka, jgn sesekali kita bantah...biar cinta atau sayang tara mana pun, kalau naluri famili cakap tak!! maka percayalah...takkan bahagia laa kehidupan...sbb restu mak abah paling penting dalam mendirikan rumahtangga.....tanpa restu mereka, kucar kacir laa keluarga yang kita bina...


calon pilihan?

aku yakin,semua org nak calon pilihan yang terbaik kan...macam aku jugak...rupa paras tak penting sgt..wang ringgit pun tak penting tapi nak laa yg bekerja..keja apa pun aku tak kisah asalkan dia ada ongkos untuk bagi nafkah isteri dan anak2...yang paling aku pndang... AGAMA....tapi bukan ustaz laa..(kalau dapat tu mcm bonus laa..tapi aku tak layak nak dapat seorang ustaz) cukop sekadar yang mampu jadi IMAM aku...IMAM anak2 aku...bimbing aku...mampu azan kan ke telinga anak aku selepas dia dilahirkan...
demand ka aku? aku berhak pilih imam aku... wanita yang baik untuk lelaki yang baik..begitulah sebaliknya...aku tahu tu,,,tapi kalau wanita kurang baik dapat lelaki baik, itu tandanya lelaki itu mampu membimbing wanita itu menjadi baik...so aku ambik statement kedua..aku tak laa baik sgt...wuu...sedih pulak...teringin nak jadi baik..pakai tudung labuh...tapi entahlaa...mintak Allah tebalkan iman ni...

orang kata...berkawan biar berjuta kan...so aku kawan dengan semua...tapi yang istimewa cuma satu...tapi hanya bayangan....tak jumpa lagi seseorang yang mampu buka pintu hati ni...kalau ada pun, maybe dia hanya mendiamkan diri...aku nak kena buat konsep "perigi cari timba" kot...keja mulia ni...hehe...








emmm...setakat ni ja aku nak tulis..kalau ada apa2 lagi nanti aku update len yer... :)



No comments:

Post a Comment