Wednesday 9 January 2013

kerjaya aku



Alhamdulillah...aku dah jadi nurse...
nak tau dekat mana?
HOSPITAL UMUM SARAWAK.....wow...kelas kau jah...
jauh ya amat....

mula2 mai sini..kehidupan susah..al maklumlaa...gaji tak dapat lagi..

pi keja jalan kaki ja..letih kot..kalau dekat takpa...jauh beno...sabor je lah...
tapi nak wat mcm mana...dah namanya keja...

kamik suka diam di sarawak tok...semua baik2....kinek tok kamik diam sama teman2 kamik.....senior kamik madah sama kamik... "kumpul duit dulu..lepas sia, baru pindah balit semenanjung..sik boh pulai lagi..."

jadi kamik sik pulai semenanjung gik...mauk diam sitok lama gik...best juak diam sitok...kamik sik stress...


hehe...aku dah boleh cakap sarawak sikit2...paham dak? kalau tak paham tanya yer..jgn buat diam ja.... :)


now aku dah miliki kereta....kalau kereta org sarawak panggil motor...kalau motor, depa panggil motosikal...kalau basikal depa panggil boypren...hehe


nak tau aku naik keta apa?

my lovely HERBIE....


tima kasih kat abah aku sebab dia tolong bayar duit muka...eh bukan tolong bayar..tolong pinjamkan...abah jangan risau...setiap bulan fida masokkan duit.... :) maceh abahku sayang...


kadang-kadang aku stress jugak dengan keja ni...wad aku memang bizi...tapi depends dekat hari jugak laa...kalau hari pembedahan...memang bizi laaa...balik lewat ja..sebab setelkan keja..tapi apa-apapun keja tetap keja... :)

sekurang-kurangnya aku tak makan gaji buta...ramai orang kata nurse selalu curi tulang..lepak-lepak dekat kaunter...tapi alhamdulillah...sepanjang aku keja, bukan setakat tak dan nak lepak kat kaunter, nak pi jamban pun tak sempat...huhu...
pesakit didahulukan...buat kerja dengan ikhlas insyaAllah dipermudahkan...



No comments:

Post a Comment